Net voor de meivakantie was het dan zover, de vierhonderdste IPC-school die met het Nederlandstalige IPC-curriculum van Great Learning Nederland werkt!
 
In een jaar met veel aanpassingen zijn we blij dat scholen ons nog steeds vinden en bezig zijn met waar het om gaat: kinderen beter laten leren.
 
De eer is aan basisschool De Ruyter uit het Gelderse Weurt en we zijn natuurlijk razend benieuwd naar waarom ze ook in Weurt voor IPC kiezen. Directeur Petra Veltman licht het toe:
 
“We waren al heel lang op zoek naar iets moois naast onze cognitieve vakken. Tijdens die zoektocht viel het ons op dat veel aanbieders zich vooral richten op het digitale aanbod.’ In IPC hebben we een concept gevonden dat veel omvattender is. Met veel meer mogelijkheden en diepgang. Voor ons is met name inzetten op samenwerking heel belangrijk. We hopen door onze keuze voor IPC de kinderen hierin te kunnen laten groeien.”
 
Als er iets te vieren valt, kan een cadeautje natuurlijk niet uitblijven. De lidmaatschapskosten voor basisschool De Ruyter zijn het eerste jaar voor onze rekening. Vierhonderdste IPC-school worden, doe je tenslotte maar één keer! Welkom en van harte gefeliciteerd!
 

Onderdeel van een internationale familie

Hoe zat het ook alweer? Er zijn dus vierhonderd IPC-scholen die met het Nederlandstalige curriculum werken, verspreid over vijf (!) landen. Verder zijn er nog meer dan duizend scholen die met het Engelstalige curriculum werken, verspreid over negentig landen. Dat zijn niet alleen mooie cijfers, maar brengt ook een brok aan ervaring, passie en expertise.
 
Wat in 2012 als IPC Nederland begon, heet inmiddels Great Learning Nederland. Zoals je wellicht weet, bieden we ook drie andere curricula aan: IEYC voor de jongsten, Curriculum 10-14 voor tieners en IMYC voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Met deze doorgaande leerlijn proberen we het onderwijs in Nederland te verbeteren voor kinderen van 2,5 tot 16 jaar.
 
Op naar de volgende mijlpaal!

'Het onderwijs van Great Learning Nederland gaat naast vele jaren onderwijservaring wereldwijd uit van onderzoeken uit de hersenwetenschap.'