Op woensdagmiddag 1 december is er een online Special voor IPC- en IEYC-scholen die meer over het jonge kind willen weten.

 
Tijdens deze Special lichten we al een tipje van de sluier over de Opleiding Het Jonge Kind (Meer info). Natuurlijk krijg je ook tips mee om meteen op school in de praktijk te brengen.
 
📌 1 december, 15.30 – 16.30 uur, Online
👁‍🗨 Voor scholen die een lidmaatschap hebben op IEYC en/of IPC en in het bijzonder de kleuterjuffen en -meesters.
📝 Inschrijven via de Members’ Lounge
✔ Geen extra kosten voor deelname. Dit hoort bij je IPC-lidmaatschap.
 
Heb je nog vragen over deze IPC-special? Laat het ons weten via info@ipc-nederland.nl.

Wat is IEYC?

IEYC is een leermiddel voor het jonge kind en helpt je bij het creëren van een rijke, betekenisvolle leeromgeving, waarbinnen spel centraal staat. IEYC is gebaseerd op wat we weten over hoe jonge kinderen nieuwe dingen leren.
 
Elk thema verloopt net als bij IPC volgens een vaststaande structuur die het leerproces ondersteunt. Kinderen raken vertrouwd met het leerproces en leerkrachten hebben houvast voor hun onderwijs.
 
Op de leerwand zien de kinderen de IEYC-structuur terug, waardoor ze precies weten in welke fase van het leerproces ze zitten. Ze zien ook foto’s van hun leren of zelfgemaakte werkjes op de leerwand. De leerwand is een middel om met de kinderen te reflecteren op de zaken die zij ontdekt of geleerd hebben. Zo betrek je de kinderen bij het leren en zullen ze trots zijn op wat ze bereiken.
 

Speelleerplaatsen

Er zijn 6 vaste speelleerplaatsen voor verschillende doelgerichte speelleeractiviteiten. IEYC helpt je deze speelleerplaatsen rijk en betekenisvol te maken. De activiteiten binnen de speelleerplaatsen zijn doelgericht en onderzoekend van aard. IEYC geeft suggesties voor spel en onderzoek in de ontwikkelgebieden taal, rekenen, sociaal-emotioneel en motoriek. Ook persoonlijke doelen en internationale oriëntatie komen aan bod.
 

Geïnspireerd door…

IEYC is gebaseerd op kenmerken van de ontwikkeling van het kind in de peuter- en kleuterfase. De visie op onderwijs aan het jonge kind van Annerieke Boland en de breintheorie over het leren van het jonge kind van Betsy van de Grift hebben, naast de visie op leren van IPC, gediend als bron bij het vormgeven van de thema’s. Verder lezen op IEYC-nederland.nl…

'IPC en Great Learning Nederland helpen jou als leraar of schoolleider om het weer over leren te hebben.'